Monday, October 18, 2010

Luahan Hatiku....=)

Entah mengapa, insan yg dahulunya sayang kan aku, menghilang begitu saja, terus menjauhkan diri dariku, tetapi, mengapa insan yg belum dikenalinya disanjung dan dilayan sebegitu baik berbanding diriku...???? yg dulu di sayang, kini aku dibuang JAUH~ dari hatinya...???? =(
tabahkan hati ku Tuhan........

kubiarkan dia berdiam diri, kubiarkan insan2 yg tetap ingin meninggalkan diri ini walau puas aku merayu, kubiarkan insan2 itu mneruskan kehidupan mereka tnpa aku, kerana itu adalah kehendak mereka, mungkin itu akn bisa membuatkan mreka bahagia, aku rela derita, utk mmbahagiakan org dsekelilingku..krn aku trurut bhagia, jka mrka bahgia..=)

saat aku derita, ibu ku selalu bersama ku.. selalu menasihati diri ini.. selalu memujukku di kala aku kesedihan.... saat aku gembira, dialah insan pertama yang paling gembira saat itu... di saat aku berjauhan darinya, terasa rindu menusuk dan menikam-nikam hati ini, kerana sudah lama tidak ku tatap wajah suci itu, wajah yang tenang.. wajah yang dapat menenangkan hati yang sedang gundah gulana..

walau aku seringkali ditinggalkan keseorangan, namun aku tahu, aku masih punya Tuhan yang selalu ada di sampingku, selalu ada denganku.. selalu mendengar rintihan hatiku.. Tuhan.. Tabahkan lah hati kecilku ini, utk mneruskan sisa2 hidup ini, dengan Tabah dan Sabar, agar segalanya berjalan dgn lancar.. Moga segala ujian yg Kau berikan padaku ini, dberi ganjaran atas kesabaranku menempuh onak dan ranjau hidup yang jalannya penuh berduri..

di saat semua insan ingin menjauhkan diri dari aku, ibu lah orang yang selalu berada di sampingku.. aku masih beruntung kerana masih punya ibu.. ibu yang selalu ada waktu aku memerlukannya.. Alhamdulillah Ya Allah, aku CINTA MU, aku CINTA Nabi, aku sayang Ibu, aku sayang ayah ku, aku sayang keluarga ku, aku syg smua umat Islam.. doaku, moga kami mendapat Hidayah dan Taufik dari MU, agar dapat kami bersama-sama d syurga yang abadi, Amin...=) 


* nukilan: izza-mawarberduri.......=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails