Monday, October 18, 2010

Coretan sepanjang perjalanan ke SABAH...=)

Coretan sepanjang perjalanan ke SABAH...=)

pada mulanya, aku mcm xpcaya bila aku mndpt tau, yg aku dpt smbung blajar d sabah.. hatiku mula berbelah bagi..... ibu... kaulah org yg pertama terbayang di mataku... hatiku amat berat untuk pergi meninggalkan dia, yg slama setahuni aku bersamanya di rumah..masak bersama2, ketawa bersama2, tiba2 ja aku perlu berjauhan darinya...wlaupun dlu aku pernah berjauhan, sms aku blajar d jaiputra dlu, tp kali ini, jauh lagi drpd itu...=(

kluarga, saudara, kwn2, guru2, semuanya suruh aku pergi ke SABAH... dgn rasa berat hati, aku berfikir, mungkin ini yg terbaik untukku..aku mmbuat kputusan utk pergi jua, wlpn hnya DIA sj yg tau, betapa tidk ingin aku berjauhan lagi dgn ibu tersayang...=(

tanggal 2julai 2010, aku perlu terbang meninggalkan semua orang yang aku sayang,,,... terutamanya ibuku...=( sms hndk cek in, aku bersalaman dan aku peluk, aku cium kakak ku, aku peluk, aku cium adikku, aku bersalaman dgn ayah, aku bersalaman dgn abg, dan akhirnya baru ibu...krn dia yg paling aku cinta, krn terlalu berat hati ini utk meningggalkan dia yg selalu bersamaku d waktu aku senang dan d waktu aku payah..aku peluk, aku cium dia, air mata ini mengalir terlalu deras pada waktu itu, dan sekarang pn begitu... krn aku amat rindu padamu ibu....=(

pesanannya, BLAJAR RAJIN2, INGAT, BLAJAR KRN ALLAH, INGAT, MAK DGN AYAH ANTAR BLAJAR KRN ALLAH....Masih terngiang-ngiang lg pesanan itu di telingaku...aku rindu ibu...rindu sgt555500000x.. hnya DIA yg tau, ibu...=(

berat kakiku melangkah ke dalam ruang utk di periksa olh pihak kslamatan, aku pandang mereka hingga mrk hilang dr pandangan mataku...=(
di dalam hati aku bertekad, I'ALLAH, akan aku bawa pulang kejayaan suatu hari nanti,ibu,ayah...amin..=)

pertama kali menaiki kpl terbang, aku agak kekok, tapi xlah takut sgt, besa ja, lbh kurg mcm nek bas ja..he2..=)

apabila tiba waktu pendaftaran ya ALLAH, sabar jela..4ribu lbh student baru?? beratur, duduk, beratur,duduk,nek tangga,turun tangga,nek tangga, turun tngga,dr pagi smpai petang, mandi peluh,hu2..

bila dh waktu orientasi, waktu taklimat, aku tertidur dlm dewan, penat..hu2. nk nek bas, berdiri, beratur sejam , baru bleh nek bas utk blik ke kolej kdiaman msg2...


tp kan..SUBHANALLAH...=) cantik sgt tmpt ni, kalau g kuliah, nampak laut cina selatan tau...?? pastu nampk gunung kinabalu...=)


*sampai disini saja dulu, coretan perjalanan aku ke SABAH... i'allah, akan ku kongsikan dgn anda, jika masih ada ksempatan,ruang dan peluang..sekian, wassalam..=)



*nukilan : izza-mawarberduri....=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails